Logo Gminy Sierpc
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Gmina Sierpc zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony Oficjalny serwis internetowy Gminy Sierpc.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  1. Na stronie występuje materiał audio bez zapewnionej transkrypcji tekstowej
  2. Na stronie występuje materiał audio bez audiodeskrypcji
  3. Na stronie występują pliki PDF, które są skanem dokumentów źródłowych i nie posiadają warstwy tekstowej, 
  4. Na stronie występują informacje w formie grafik, które nie zawierają warstwy tekstowej ani alternatywy w postaci tekstu, a także opisów alternatywnych

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Arkadiusz Klimowski, sekretarz@gmina.sierpc.pl. 24 275-57-01 w. 22

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy w Sierpcu, ul. Biskupa Floriana 4

  1. Wejście na parter budynku po trzech schodach, wejście na piętro klatką schodową. Brak podjazdu dla wózków. Obszar kontroli w postaci monitoringu.
  2. Brak windy. 
  3. Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
  6. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. 

Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niepełnosprawnej przez pracownika Urzędu do danego tematycznie referatu. W przypadku gdy osoba z niepełnosprawnością chce skorzystać z usług Urzędu Gminy w Sierpcu, proszona jest o kontakt z Sekretarzem Gminy, telefonicznie pod nr 24-275-57-01 wew. 22 lub mailowo na adres sekretarz@gmina.sierpc.pl. Sekretarz Gminy po zdefiniowaniu potrzeby osoby z niepełnosprawnością realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informację o terminie spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę. Po załatwieniu sprawy pracownik Urzędu służy pomocą osobie z niepełnosprawnością w opuszczeniu Urzędu.

Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób z niepełnosprawnością, z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848