Logo Gminy Sierpc
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Wstęp

Gmina Sierpc zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Oficjalny serwis internetowy Gminy Sierpc.

Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  1. Na stronie występuje materiał audio bez zapewnionej transkrypcji tekstowej
  2. Na stronie występuje materiał audio bez audiodeskrypcji
  3. Na stronie występują pliki PDF, które są skanem dokumentów źródłowych i nie posiadają warstwy tekstowej, 
  4. Na stronie występują informacje w formie grafik, które nie zawierają warstwy tekstowej ani alternatywy w postaci tekstu, a także opisów alternatywnych

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Arkadiusz Klimowski, sekretarz@gmina.sierpc.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 24 275-57-01 w. 22. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy w Sierpcu, ul. Biskupa Floriana 4

  1. Wejście na parter budynku po trzech schodach, wejście na piętro klatką schodową. Brak podjazdu dla wózków. Obszar kontroli w postaci monitoringu.
  2. Brak windy. 
  3. Brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
  4. Brak miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
  5. Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
  6. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. 

Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niepełnosprawnej przez pracownika Urzędu do danego tematycznie referatu. W przypadku gdy osoba z niepełnosprawnością chce skorzystać z usług Urzędu Gminy w Sierpcu, proszona jest o kontakt z Sekretarzem Gminy, telefonicznie pod nr 24-275-57-01 wew. 22 lub mailowo na adres sekretarz@gmina.sierpc.pl. Sekretarz Gminy po zdefiniowaniu potrzeby osoby z niepełnosprawnością realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informację o terminie spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę. Po załatwieniu sprawy pracownik Urzędu służy pomocą osobie z niepełnosprawnością w opuszczeniu Urzędu.

Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób z niepełnosprawnością, z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848