Istnieje możliwość zaprowadzenia osoby niepełnosprawnej przez pracownika Urzędu do danego tematycznie referatu. W przypadku gdy osoba z niepełnosprawnością chce skorzystać z usług Urzędu Gminy w Sierpcu, proszona jest o kontakt z Sekretarzem Gminy, telefonicznie pod nr 24-275-57-01 wew. 22 lub mailowo na adres sekretarz@gmina.sierpc.pl. Sekretarz Gminy po zdefiniowaniu potrzeby osoby z niepełnosprawnością realizuje ją bądź zawiadamia odpowiednią komórkę organizacyjną Urzędu i przekazuje informację o terminie spotkania z pracownikiem merytorycznie realizującym obsługę. Po załatwieniu sprawy pracownik Urzędu służy pomocą osobie z niepełnosprawnością w opuszczeniu Urzędu.
Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób z niepełnosprawnością, z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę.